Dutkiewicz Agata
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(3)
Forma i typ
Audiobooki
(2)
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1673)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(782)
Dutkiewicz Agata
(-)
Drewnowski Jacek (1974- )
(765)
Kowalska Dorota
(672)
Doyle Arthur Conan
(643)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(540)
Kochanowski Jan
(505)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(495)
Cartland Barbara
(494)
Kiss Jacek (1943-2022)
(476)
Shakespeare William
(471)
Dickens Charles
(448)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(440)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Fabianowska Małgorzata
(411)
Siemianowski Roch (1950- )
(401)
Verne Jules
(391)
Twain Mark
(365)
Poe Edgar Allan
(361)
Utta Mirosław (1940- )
(359)
Zarawska Patrycja (1970- )
(359)
Gudowski Maciej (1957- )
(351)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(344)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(321)
Borowiec Piotr (1963- )
(313)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(298)
Steel Danielle (1947- )
(296)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(291)
Leśmian Bolesław
(289)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(285)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Kraszewski Józef Ignacy
(280)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(280)
Ewers H.G
(278)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(278)
Popławska Anna (1980- )
(278)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Roberts Nora (1950- )
(269)
Kołodziejczak Tomasz (1967- )
(266)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Kühnemann Andreas
(258)
Jasieński Ksawery (1931- )
(253)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(237)
Conrad Joseph
(236)
Prus Bolesław (1847-1912)
(234)
Austen Jane
(233)
Teleszyński Leszek (1947- )
(233)
May Karol
(232)
Zimnicka Iwona (1963- )
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Prus Bolesław
(229)
Autores Varios
(228)
Andersen Hans Christian
(226)
Chávez José Pérez
(222)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(221)
Ellmer Arndt
(221)
Mazan Maciejka
(220)
Balzac Honoré de
(217)
Domańska Joanna (1970- )
(217)
Stevenson Robert Louis
(217)
Szulc Andrzej
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(208)
Christie Agatha (1890-1976)
(207)
Howard Robert E
(203)
Chorąży Wojciech (1973- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Disney Walt (1901-1966)
(197)
King Stephen (1947- )
(196)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(196)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Trudności z jedzeniem u dzieci i nastolatków Książka Trudności z jedzeniem… to przewodnik po tym, jak sobie radzić, kiedy jedzenie stanowi źródło trosk: „Moje dziecko je za mało”, „Moje dziecko je za dużo”, „Moje dziecko je jakoś dziwnie…” Pokazuje też, czym tak naprawdę jest jedzenie – to nie tylko dostarczanie mocy organizmowi, ale i wspaniałe (a czasem trudne) narzędzie do budowania więzi międzyludzkich. Ta książka podpowie, jak warto uczyć dzieci relacji z jedzeniem. Wesprze was w sytuacji, kiedy stawiacie czoła neofobii żywieniowej oraz chorobom i zaburzeniom odżywiania, w tym anoreksji czy bulimii. Autorka wskazuje także, kiedy i do jakiego specjalisty udać się po poradę oraz pomoc.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Trudności z jedzeniem u dzieci i nastolatków Książka Trudności z jedzeniem… to przewodnik po tym, jak sobie radzić, kiedy jedzenie stanowi źródło trosk: „Moje dziecko je za mało”, „Moje dziecko je za dużo”, „Moje dziecko je jakoś dziwnie…” Pokazuje też, czym tak naprawdę jest jedzenie – to nie tylko dostarczanie mocy organizmowi, ale i wspaniałe (a czasem trudne) narzędzie do budowania więzi międzyludzkich. Ta książka podpowie, jak warto uczyć dzieci relacji z jedzeniem. Wesprze was w sytuacji, kiedy stawiacie czoła neofobii żywieniowej oraz chorobom i zaburzeniom odżywiania, w tym anoreksji czy bulimii. Autorka wskazuje także, kiedy i do jakiego specjalisty udać się po poradę oraz pomoc. Spis treści: Wstęp (11) 1. Relacja z jedzeniem (15) Dlaczego uczymy dzieci relacji z jedzeniem, a nie jedzenia (16)Przykład płynie od dorosłych (20)Jak wzmacniać kompetencje dziecka (26)Jedzenie i ciało (29)Jedzenie a nagrody i kary (35) 2. Znaczenie jedzenia w rozwoju dziecka (43) Jedzenie i rozwój fizyczny (46)Jedzenie jako złożony proces fizjologiczny (49)• Rozwój oralno-motoryczny (50)• Integracja sensoryczna (54)• Sygnały głodu i sytości (58)• Style karmienia (62) Jedzenie i rozwój psychospołeczny (66)• Bezpieczeństwo (66)• Emocje (70)• Więź (73)• Autonomia i granice osobiste (75)• Relacje międzyludzkie i przynależność kulturowa (78)• Funkcje poznawcze (78) 3. Kiedy dziecko je za mało (81) Czy dziecko faktycznie je za mało (83)Dziecko je za mało, nie przybiera na wadze lub chudnie (90) Choroby fizyczne (96)• Anemia (97)• Choroba refluksowa przełyku (98)• Choroby jelit (99)• Celiakia (100)• Alergie pokarmowe (101)• Choroby pasożytnicze (104)• Choroby fizyczne i sitofobia (106) Neuronietypowość (107) Zaburzenia odżywiania (115)• Zaburzenia odżywiania młodszych dzieci (115)Sensoryczna awersja do pokarmu (116)Anoreksja niemowlęca (118)Pourazowe zaburzenia odżywiania (121) Trudności relacyjne (124)• Wybiórczość jedzeniowa (127)Neofobia żywieniowa (128)ARFID (134)• Ograniczanie jedzenia i kontrolowanie ciała (141) Okres nastoletni a zaburzenia odżywiania (141)Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny (145)Alkoreksja (155)Diabulimia (156)Bigoreksja (158)Ortoreksja (160) 4. Kiedy dziecko je za dużo (163) Czy dziecko faktycznie je za dużo (166)Dziecko je za dużo i przybiera na wadze (170) Choroby fizyczne (176)• Zaburzenia gospodarki węglowodanowej (insulinooporność, hipoglikemia, cukrzyca) (176)• Choroby tarczycy (179) Choroby genetyczne (181)• Zespół Pradera–Williego (181)• Zespół Alströma (182) Neuronietypowość (184)• ADHD (184)• Spektrum autyzmu (185) Zaburzenia odżywiania (187)• Zaburzenia przejadania się (187)• Zaburzenie z napadami objadania (191)• Zespół jedzenia nocnego (195)• Bulimia (196) Nadwaga i otyłość (204) 5. Kiedy dziecko je… nietypowo (213) Czy dziecko faktycznie je nietypowo (216)• Konsekwencje nietypowego jedzenia (220) Choroby Fizyczne (223)• Rozszczep wargi i podniebienia (223)• Wady wędzidełka (226)• Wady zgryzu (227)• Dysfagia – zaburzenia połykania (229) Neuronietypowość (231) Zaburzenia odżywiania (233)• Chomikowanie jedzenia (233)• Zespół przeżuwania (236)• Łaknienie spaczone (pica) (239)• Gromadzenie pokarmów (243) 6. Leczenie trudności z jedzeniem – rola rodzica i specjalistów (247) Rola rodzica w procesie diagnozy i leczenia (249)Ogólna ocena stanu zdrowia dziecka (252)Proces diagnostyczny (258)Leczenie specjalistyczne chorób fizycznych (259)Leczenie specjalistyczne zaburzeń odżywiania (261)Rodzaje terapii przy trudnościach z jedzeniem u dzieci i nastolatków (263) • Terapia dietetyczna (263)• Terapia psychodietetyczna (264)• Pomoc psychologiczna i psychoterapia (265)• Pomoc psychiatryczna (269)• Poradnictwo laktacyjne (270)• Terapia neurologopedyczna, terapia karmienia (271)• Terapia integracji sensorycznej (272) O czym warto pamiętać, wybierając specjalistę (273) 7. Zakończenie (275) Podziękowania (277) Lista polecanych książek (278) Załączniki (280) • Tabela głównych źródeł żywnościowych wybranych składników pokarmowych (280)• Etapy rozwoju oralno-motorycznego i zalecane rodzaje posiłków (286)• Przykłady zabaw wspierających rozwój oralno-motoryczny i system sensoryczny dziecka (288)• Uśredniona wielkość jednej porcji poszczególnych grup produktów dla dzieci w różnym wieku (291)• Siatki centylowe wskaźnika BMI (293)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Trudności z jedzeniem u dzieci i nastolatków Książka Trudności z jedzeniem… to przewodnik po tym, jak sobie radzić, kiedy jedzenie stanowi źródło trosk: „Moje dziecko je za mało”, „Moje dziecko je za dużo”, „Moje dziecko je jakoś dziwnie…” Pokazuje też, czym tak naprawdę jest jedzenie – to nie tylko dostarczanie mocy organizmowi, ale i wspaniałe (a czasem trudne) narzędzie do budowania więzi międzyludzkich. Ta książka podpowie, jak warto uczyć dzieci relacji z jedzeniem. Wesprze was w sytuacji, kiedy stawiacie czoła neofobii żywieniowej oraz chorobom i zaburzeniom odżywiania, w tym anoreksji czy bulimii. Autorka wskazuje także, kiedy i do jakiego specjalisty udać się po poradę oraz pomoc. Spis treści Spis treści: Wstęp (11) 1. Relacja z jedzeniem (15) Dlaczego uczymy dzieci relacji z jedzeniem, a nie jedzenia (16)Przykład płynie od dorosłych (20)Jak wzmacniać kompetencje dziecka (26)Jedzenie i ciało (29)Jedzenie a nagrody i kary (35) 2. Znaczenie jedzenia w rozwoju dziecka (43) Jedzenie i rozwój fizyczny (46)Jedzenie jako złożony proces fizjologiczny (49)• Rozwój oralno-motoryczny (50)• Integracja sensoryczna (54)• Sygnały głodu i sytości (58)• Style karmienia (62) Jedzenie i rozwój psychospołeczny (66)• Bezpieczeństwo (66)• Emocje (70)• Więź (73)• Autonomia i granice osobiste (75)• Relacje międzyludzkie i przynależność kulturowa (78)• Funkcje poznawcze (78) 3. Kiedy dziecko je za mało (81) Czy dziecko faktycznie je za mało (83)Dziecko je za mało, nie przybiera na wadze lub chudnie (90) Choroby fizyczne (96)• Anemia (97)• Choroba refluksowa przełyku (98)• Choroby jelit (99)• Celiakia (100)• Alergie pokarmowe (101)• Choroby pasożytnicze (104)• Choroby fizyczne i sitofobia (106) Neuronietypowość (107) Zaburzenia odżywiania (115)• Zaburzenia odżywiania młodszych dzieci (115)Sensoryczna awersja do pokarmu (116)Anoreksja niemowlęca (118)Pourazowe zaburzenia odżywiania (121) Trudności relacyjne (124)• Wybiórczość jedzeniowa (127)Neofobia żywieniowa (128)ARFID (134)• Ograniczanie jedzenia i kontrolowanie ciała (141) Okres nastoletni a zaburzenia odżywiania (141)Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny (145)Alkoreksja (155)Diabulimia (156)Bigoreksja (158)Ortoreksja (160) 4. Kiedy dziecko je za dużo (163) Czy dziecko faktycznie je za dużo (166)Dziecko je za dużo i przybiera na wadze (170) Choroby fizyczne (176)• Zaburzenia gospodarki węglowodanowej (insulinooporność, hipoglikemia, cukrzyca) (176)• Choroby tarczycy (179) Choroby genetyczne (181)• Zespół Pradera–Williego (181)• Zespół Alströma (182) Neuronietypowość (184)• ADHD (184)• Spektrum autyzmu (185) Zaburzenia odżywiania (187)• Zaburzenia przejadania się (187)• Zaburzenie z napadami objadania (191)• Zespół jedzenia nocnego (195)• Bulimia (196) Nadwaga i otyłość (204) 5. Kiedy dziecko je… nietypowo (213) Czy dziecko faktycznie je nietypowo (216)• Konsekwencje nietypowego jedzenia (220) Choroby Fizyczne (223)• Rozszczep wargi i podniebienia (223)• Wady wędzidełka (226)• Wady zgryzu (227)• Dysfagia – zaburzenia połykania (229) Neuronietypowość (231) Zaburzenia odżywiania (233)• Chomikowanie jedzenia (233)• Zespół przeżuwania (236)• Łaknienie spaczone (pica) (239)• Gromadzenie pokarmów (243) 6. Leczenie trudności z jedzeniem – rola rodzica i specjalistów (247) Rola rodzica w procesie diagnozy i leczenia (249)Ogólna ocena stanu zdrowia dziecka (252)Proces diagnostyczny (258)Leczenie specjalistyczne chorób fizycznych (259)Leczenie specjalistyczne zaburzeń odżywiania (261)Rodzaje terapii przy trudnościach z jedzeniem u dzieci i nastolatków (263) • Terapia dietetyczna (263)• Terapia psychodietetyczna (264)• Pomoc psychologiczna i psychoterapia (265)• Pomoc psychiatryczna (269)• Poradnictwo laktacyjne (270)• Terapia neurologopedyczna, terapia karmienia (271)• Terapia integracji sensorycznej (272) O czym warto pamiętać, wybierając specjalistę (273) 7. Zakończenie (275) Podziękowania (277) Lista polecanych książek (278) Załączniki (280) • Tabela głównych źródeł żywnościowych wybranych składników pokarmowych (280)• Etapy rozwoju oralno-motorycznego i zalecane rodzaje posiłków (286)• Przykłady zabaw wspierających rozwój oralno-motoryczny i system sensoryczny dziecka (288)• Uśredniona wielkość jednej porcji poszczególnych grup produktów dla dzieci w różnym wieku (291)• Siatki centylowe wskaźnika BMI (293)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej